tisdag 24 november 2015

Dressman var först..


Under våra seminarier om Åldersmedvetet ledarskap  visade vi upp bilder på Dressmanreklam redan för 15 år sedan. 

Kommer ni ihåg alla män på rad som vandrade i chinos, skjortor och kostymer? Det fanns alltid en gråhårig man representerade 50+-gruppen med i den reklamen.

 Nu följer fler och fler efter som inser att det finns en stor potential av köpkraft hos gruppen 50+. 

I den senaste reklamen från Åhlens Kundklubb återfinns en elegant gråhårig dam på sid 67 i full aktivitet att sminka sig. 

Kommentar:
Signalsystemet är tydligt; "Vi ser gärna Dig som kund hos oss!"

Paketerat med en vacker kvinna – typ 60-70 år -  på väg att göra sig ännu ”vackrare” inför kvällens begivenheter. 

Tänka sig hur det kan bli, när handeln verkligen börjar begripa att det finns köpkraft hos många grupper i samhället! 

Barbro Skoglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.